Veelgestelde vragen
Algemeen - digitaal
Een QR-code is een alternatieve streepjescode die je kunt scannen met de camera van je mobiele telefoon. Je kan de QR-code gebruiken door je camera van je smartphone aan te zetten en deze te richten op de QR-code zodat je de QR-code volledig in beeld ziet. De camera van je smartphone herkent de QR-code automatisch en begeleidt je naar de juiste pagina.
Nee, met de check-in data van checkgesprek.nl wordt alleen de locatie waar de bezoeker op dat moment incheckt (via het scannen van een QR-code – dus niet je GPS) vastgelegd. Je wordt dus niet gevolgd en jij bent vrij om zelf te bepalen wanneer je incheckt met checkgesprek.nl. De check-in en check-uit data wordt verder maximaal 14 dagen bewaard en daarna verwijderd. Zo wordt ook door de corona app jouw privacy gewaarborgd.
Het systeem van Checkgesprek.nl maakt een aanname dat je na verloop van tijd niet meer aanwezig bent op een locatie. Daarmee wordt je automatisch uitgecheckt. Hier ontvang je geen bericht over. Het is daarnaast niet mogelijk om elders in te checken, voordat je uitgecheckt bent op de vorige locatie.
Algemeen - privacy
Een persoonsgegeven is alle informatie die direct over iemand gaat of informatie die naar deze persoon te herleiden is. Voorbeelden van persoonsgegevens zijn namen, mailadressen en telefoonnummers.
De digitale checkgesprekken vinden plaats via een veilige SSL-verbinding. Dit is een beveiligde verbinding te herkennen door het slotje in de adresbalk in je browser. De database van checkgesprek.nl bevindt zich in Nederland en persoonsgegevens en locatiedata worden niet gedeeld met derden partijen, anders dan door de overheid aangewezen (onder strikte voorwaarden) bevoegde instanties die belast zijn met de opsporing en het terugdringen van het coronavirus. We encrypten alle persoons- en locatiegegevens op de server en maken gebruik van moderne firewalls en andere beschermende digitale middelen tegen hacks en inbraken op de server. Kort gezegd: We doen er alles aan om je gegevens veilig te stellen. De richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens worden daarin nageleefd.
Niets – we geven ze alléén door aan de bevoegde instanties (GGD/RIVM) op hun uitdrukkelijke verzoek, bijvoorbeeld wanneer jij bent ingecheckt op een locatie waar de GGD een contactonderzoek wil houden i.v.m. een mogelijke en/ of vastgestelde corona-uitbraak. Wij garanderen dat wij aan niemand anders je gegevens zullen verstrekken en de gegevens enkel verstrekken aan de bevoegde instanties met het oog op jouw veiligheid. Je privacy is dan ook maximaal beschermt.
Wanneer je ons gegevens verstrekt (dit is namelijk niet vereist), bewaren wij je gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk. Voor de uitkomst van de RIVM-check geldt een bewaartermijn van 14 dagen. Dit omdat de incubatietijd van het coronavirus gemiddeld 10 dagen is – daarna is de uitkomst van je test dan ook niet meer relevant. Je contactgegevens bewaren we maximaal 12 maanden ná je laatste incheck. Al je gegevens worden na deze bewaarperiode definitief verwijderd. De reden hiervoor is dat we het inloggen hiermee de volgende keer makkelijker willen maken.
Wij willen de opslag van je (persoons)gegevens én zeker je medische gegevens tot een absoluut minimum beperken. We slaan daarom niet je (medische) antwoorden op, maar alleen de uitkomst van de RIVM-check: Een rood of groen scherm. We slaan deze uitkomst op omdat je dan niet bij elke incheck steeds dezelfde vragen hoeft te beantwoorden - er wordt enkel gevraagd of er iets veranderd is aan je situatie. Wel zo handig tijdens een dagje shoppen of een kroegentocht. Na 48 uur zal je echter alle vragen weer moeten beantwoorden om je bewust te houden van je gezondheidstoestand. Ook is het opslaan van een ‘rood scherm’ relevant voor de bevoegde instanties (RIVM/GGD) als aanknopingspunt voor een contactonderzoek; zeker wanneer op een locatie veel mensen waren – vormt dat voor de GGD een relevante eerste groep mensen om in een contactonderzoek te betrekken. Je kan er overigens ook voor kiezen om zonder het beantwoorden van de RIVM-vragen op een locatie in te checken. Het personeel van de locatie zal dan persoonlijk de check met je moeten doen.
Ja, dat kan. Je kan ervoor kiezen om géén (persoons)gegevens in te voeren in Checkgesprek.nl. Mocht op een locatie (waar jij je hebt ingecheckt) een corona-uitbraak worden vastgesteld - dan zullen wij je (alleen) een pushbericht kunnen sturen. De GGD zal echter bij een corona-uitbraak een contactonderzoek starten – daarbij is het nog efficiënter wanneer je ook op een andere manier (per mail of telefonisch) bereikbaar bent. Voor jouw veiligheid én die van anderen is het dan ook aan te raden één of meer contactgegevens achter te laten. Die keuze is aan jou.
Meer informatie omtrent de privacywetgeving vindt u op de website van de Rijksoverheid.
Algemeen - overig
Nee, wanneer je binnen 48 uur gebruikt hebt gemaakt van checkgesprek.nl hoef je op de volgende locatie niet opnieuw alle vragen te beantwoorden. Je scant nog wel de check-in QR-code op de poster bij aankomst op een nieuwe locatie. Vervolgens bevestig je je gezondheidsstatus met een korte klik en ontvang je hiervoor een nieuwe locatie-specifieke bevestigings stempel.
Wanneer je langer dan 48 uur geleden voor het laatst gebruik hebt gemaakt van checkgesprek.nl wordt je gevraagd om een verkorte vragenlijst in te vullen. Hierin zijn je NAWTE gegevens alvast ingevuld, maar dien je wel opnieuw de gezondheidsklachten vragen te beantwoorden om uit te sluiten dat je gezondheidssituatie is veranderd.
Nee, helaas bestaat de kans dat je besmet bent met het coronavirus en / of in contact bent geweest met iemand die het coronavirus heeft. Om de veiligheid van andere bezoekers te waarborgen kunnen we je met een rood scherm helaas geen toegang verlenen tot een locatie. We adviseren je om je te laten testen bij de regionale GGD. Samen veilig tegen corona.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je nergens naar binnen mag als je hooikoorts hebt. Daarom vraagt de chatbot op de website de vervolgvraag of je de gezondheidsklachten herkent als hooikoortsklachten wanneer je ‘ja’ antwoord op bepaalde vragen. Indien dit zo is, zal je alsnog een groene kaart krijgen en mag je gewoon naar binnen.
Iedereen boven de 18 jaar in Nederland moet zelf de vragenlijst via checkgesprek.nl invullen, dus ook iedereen boven de 18 jaar uit één gezin / huishouden. Als je jonger bent dan 18 jaar val je onder de verantwoordelijkheid van de bevoegde volwassene waarmee je bent. Hij of zij vult dan één vragenlijst in namens alle (minderjarige) kinderen.
Vanuit de Autoriteit Persoonsgegevens zijn wij vanuit checkgesprek.nl niet bevoegd om persoon gerelateerde vragen te stellen aan jongeren en kinderen onder de 18 jaar. Om toegang te krijgen tot een publieke locatie zal de medewerker van deze locatie het checkgesprek mondeling met je afleggen.
Wanneer je zelf niet bekwaam bent om de vragenlijst in te vullen /mondeling te beantwoorden val je onder de verantwoordelijkheid van de volwassene waarmee je de locatie bezoekt. Hij of zij vult dan één vragenlijst in voor zichzelf en de niet bekwame persoon met wie hij of zij de locatie bezoekt.
Wanneer je na het bezoeken van een publieke locatie toch besmet schijnt te zijn met het coronavirus of in contact geweest bent met iemand die het coronavirus heeft dien je contact op te nemen met de regionale GGD.
De deelnemende ondernemers (met een QR-code) betalen aan ons een bedrag om gebruik te kunnen maken van deze dienst. Zij hebben er commercieel ook maximaal voordeel bij – omdat inchecken met Checkgesprek veel sneller gaat. Ze hoeven niet steeds elke bezoeker dezelfde vragen te stellen. Dat scheelt wachtrijen en personeelskosten. Heel belangrijk, wij verkopen jouw gegevens dan ook aan niemand – ook de deelnemende ondernemer krijgt géén gegevens van je.
Voor bedrijven
Deelnemen is simpel!
1) Registreer uw bedrijf door op ‘bedrijf aanmelden’ te klikken
2) Verricht uw betaling
3) Upload uw bedrijfslogo
4) Download direct uw check in- en check out posters, met een unieke QR code voor uw locatie
5) Hang deze posters centraal en zichtbaar op de deur van uw locatie
6) Bestel eventueel additioneel promotie- en uitlegmateriaal
1) Registreer uw bedrijf door op ‘bedrijf aanmelden’ te klikken
2) Verricht uw betaling
3) Upload uw bedrijfslogo
4) Download direct uw check in- en check out posters, met een unieke QR code voor uw locatie
5) Hang deze posters centraal en zichtbaar op de deur van uw locatie
6) Bestel eventueel additioneel promotie- en uitlegmateriaal
De kosten om met uw bedrijf deel te nemen aan checkgesprek.nl bedragen €30 per maand en eenmalige opstartkosten van €59. Voor €149 euro kunt u het startpakket aanvragen (3 maanden + opstartkosten). Hierin zit het volgende inbegrepen:
- Downloadlink voor check in- en check out posters met unieke QR code
- Support
- Bewaken juiste afhandeling privacygegevens bezoekers
- Gratis toegankelijke website met chatbot functie voor de bezoekers van uw onderneming
- Downloadlink voor check in- en check out posters met unieke QR code
- Support
- Bewaken juiste afhandeling privacygegevens bezoekers
- Gratis toegankelijke website met chatbot functie voor de bezoekers van uw onderneming
Heeft u al in uw Spam gekeken op uw mailaccount? Grote kans dat de inloggegevens in uw Spam zijn beland. Heeft u binnen 2 uur nog steeds geen inloggegevens ontvangen? Neem dan contact met ons op via de mail: info@chatback.nl
Upload uw locatielijst in .csv of .xls, volgens het format in deze specificatie in uw persoonlijke accountpagina op de website. Of neem contact met ons op per mail: info@chatback.nl
Na het verrichten van uw betaling ontvangt u via de e-mail een bevestigingsmail en een link naar uw accountpagina. Vervolgens kunt u met de verkregen inloggegevens inloggen in uw accountpagina op de website en de check in- en check out posters met unieke QR code zelf downloaden. Heeft u geen (goede) printer of wilt u grotere posters ontvangen? Geen probleem. U kunt hiervoor kiezen tijdens het aanmeldproces van uw bedrijf op onze website: wwww.checkgesprek.nl
Additioneel promotie- of uitlegmateriaal bestellen is altijd mogelijk. Log in op de website in uw persoonlijke accountpagina en plaats uw bestelling.
Wij vragen u rekening te houden met een levertijd van ongeveer 3 werkdagen. Heeft u na 5 werkdagen nog steeds geen drukwerk ontvangen? Neem dan contact met ons op per mail: info@chatback.nl
In uw persoonlijke accountpagina op de website kunt u een hand-out downloaden. Met deze hand-out kunnen uw medewerkers het checkgesprek ook mondeling uitvoeren wanneer een bezoeker uw locatie wilt betreden.
Voor meer informatie over checkgesprek voor bedrijven stuur je ons een mailtje via: partners@chatback.nl. Wij nemen contact met u op!
Geen probleem! Wanneer u een mailtje stuurt naar info@chatback.nl met de locatielijst in Excel in de bijlage, passen wij deze specifieke informatie aan in uw persoonlijke accountpagina.
Heeft u bijvoorbeeld een vraag over de status van uw bestelling? Neemt u dan contact op met info@chatback.nl en we helpen u graag verder.
Heb je een vraag?
Staat jouw vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Neem dan contact met ons op.
info@chatback.nl 085-5805000 Maandag t/m zondag 8:30 - 18:00 uur